Als de doorbloeding in het lichaam niet optimaal is krijgen de weefsels onvoldoende voedingsstoffen en zuurstof. U blijft zitten met een teveel aan afvalstoffen en koolzuurgas.

Een slechte bloedsomloop herkent u aan koude handen en voeten, een bleek of grauw gelaat, onregelmatige hartslag, tintelingen in de ledematen, branderig gevoel aan handen en/of voeten, kortademig, slecht geheugen, zware benen, weinig energie of vermoeidheid.

Bij veel mensen in het westen is de doorbloeding erg slecht, omdat we eigenlijk veelal zittend leven. Het menselijk lichaam is gebouwd om te bewegen. Tijdens het bewegen stromen lichaamsvocht, bloed en lymfe door het lichaam waardoor alle weefsels van vers bloed worden voorzien. Een slechte bloedcirculatie wordt gekenmerkt door een beperkte bloedtoevoer door het hele lichaam. Als u dat niet laat behandelen kan dit leiden tot chronische aandoeningen en kan dit onherstelbare schade veroorzaken aan de belangrijkste organen van het lichaam, met name de hersenen en het hart.

Hart- en vaatziekten zijn doodsoorzaak nummer één in het westen, dus het is zeker zaak uw aderen gezond te houden. Voorkomen is beter dan genezen en het liefst op een natuurlijke manier. Gelukkig is er genoeg dat we kunnen doen om de bloedsomloop te stimuleren en eventuele schade om te keren. Naast gezonde voeding, beweging en het vermijden van slechte gewoontes kunt u zich bijvoorbeeld laten masseren. Wij raden hiervoor een Tuina massage aan om de behandeling met acupunctuur te versterken. Dit zal de doorbloeding sterk stimuleren. Een gezonde bloedcirculatie verlaagt vervolgens het risico op hart- en vaatziekten.